19 februarie 2013

Fragmente autobiografice - Fernando Pessoa



Din puținele mele lecturi am învățat să extrag doar elementele utile visării. Din puținul la care asistasem m-am străduit să rețin doar ceea ce putea, grație unui joc de ecouri îndepărtate, să se prelungească mai profund în mine. Am făcut în așa fel încât din toate gândurile, din toate capitolele experienței mele cotidiene să receptez numai senzațiile. I-am imprimat vieții mele o orientare estetică. Iar aceste estetici i-am dau un sens pur individual. Am făcut-o să-mi aparțină exclusiv.
Apoi m-am străduit, pe traiectul hedonismului meu intern elaborat minuțios, să fug de sensibilitățile sociale. M-am blindat treptat împotriva sentimentului de ridicol. M-am antrenat să rămân insensibil fie la apelul simțurilor, fie la solicitări /…/.
Am redus la minim contactele cu ceilalți. Am făcut tot ce-am putut să pierd orice iubire pentru viață /…/. Treptat  m-am despuiat chiar și de dorința de glorie, ca un om doborât de oboseală care se dezbracă să se culce.

Fernando Pessoa, în Cartea neliniștirii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...