14 aprilie 2013

Cum a influențat poezia viața lui Arcadie Suceveanu




„Este poezia o stare specifică care marchează destinul celui ce o profesează? Şi dacă da, cum a influenţat ea, după atâtea volume de versuri scrise şi editate, viaţa lui Arcadie Suceveanu?

Chiar şi numele noastre pe care le purtăm ne influenţează destinul. Ce să mai zicem atunci despre stările fundamentale, despre revelaţiile superioare ale conştiinţei ce ne determină însăşi condiţia existenţială?
Atunci când poezia este starea firească, superioară şi definitorie, a creatorului, cu siguranţă că ea îi va influenţa destinul. Tot aşa cum zborul influenţează destinul păsării, cum seva sau clorofila dictează structura plantelor.
Mie, «starea specifică» a poeziei mi-a modelat ritmurile interioare, mi-a antrenat gândirea abstractă, mi-a «dresat» simţurile în aşa fel încât să stea mereu la pândă pentru a «vâna» ineditul, pentru a extrage inefabilul din lucruri. Trăind mult timp în această stare, mi-am făcut relaţii intime cu anumite idei, cărţi, autori, având grijă să-mi alimentez în permanenţă nucleele şi electronii câmpului magnetic imaginar în care se produce miracolul creaţiei. Altfel spus, starea poeziei mi-a creat o sensibilitate aparte, o altfel de percepere a vieţii, mi-a influenţat chiar şi lecturile, îmi dictează un anumit stil de viaţă, dacă vreţi. Dacă nu aş risca să par nemodest, aş spune că pentru mine poezia a devenit mod de existenţă.
Cărţile mele închid în ele fragmente de viaţă, trăiri şi idei, sentimente şi iubiri, speranţe şi dezamăgiri, atitudini, lecturi; altfel spus, sunt nişte mici «existenţe» din care mi se compune destinul. În timp ce le scriu, şi ele «mă scriu» pe mine. În afara lor, aş fi (fost) altcineva.”

Interviu de Valentina TĂZLĂUANU
Suras: www.sud-est.md

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...