28 februarie 2014

Ceea ce ne face săraci - Friedrich Hölderlin

Foto de  Shlomit Messica

Încă mă întristez și jubilez în adâncul sufletului de ficare vorbă pe care mi-a spus-o Adamas atunci, și nu-mi înțeleg deloc mizeria de câte ori mă simt așa cum trebuie să se fi simțit el atunci. Ce poate să piardă un om când se află astfel în propria lume? În noi este totul. Ce-i pasă omului dacă își pierde un fir de păr din cap ? De ce se bate așa pentru sclavie, când poate fi el însuși un Dumnezeu? Ai să fii singur, dragul meu ! mi-a mai spus atunci Adamas, vei fi asemenea cocorului pe care frații săi îl părăsesc în anotimpul cel rece, pe când ei se duc să caute primăvara în țări depărtate.
Iată ceea ce ne face săraci, oricâte bogății am avea; pentru că noi nu putem trăi singuri, pentru că dragostea din noi nu se stinge toată viața.


Friedrich Hölderlin, în Hyperion


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...