13 septembrie 2015

Chemarea - Eusebiu Camilar

Foto: LarsVanDeGoor


Când a oftat din urmă adâncul toamnei glas,
Uimit la fântânița Casandrei am rămas,

Și m-am uitat în urmă, să văd pădurea iar:
Ca un noian de flăcări părea spre Plavalar.

Ce glas dăduse vântul pe-al frunzelor țimbal ?
Mă rechema acasă pământul meu natal !

La fântânița veche să mă mai țină-n loc,
Pădurea-și aprinsese culorile de foc !

Suspinele acestea adânci de unde sunt ?
M-am aplecat spre tine, bătrânule pământ,

Dar cum, gemând de sete, la piept te-am apăsat,
Am și simțit în tine străbunii cum se zbat - 

Și apa fântâniței abia mai undua...
M-am aplecat, cu pumnii profund să beau din ea,

Și-am pus la gură pumnii cu undele subțiri,
Dar undele prea pline erau de amintiri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...