17 decembrie 2015

Cel mai primejdios vrăjmaș - Fénelon

Pictură; Ivan Aivazovsky 


„O, dacă vom scăpa vreodată din această furtună, mă voi teme de mine însumi ca de cel mai primejdios vrăjmaș: numai în tine, Mentor am să mă încred întotdeauna.”
Mentor, zâmbind, îmi răspunse:
„N-am să te cert pentru greșeala săvârșită; e destul dacă îți dai seama de ea și dacă îți va sluji ca altă dată să fii mai cumpătat în dorințele tale. Dar, după ce va trece primejdia, s-ar putea ca înfumrarea să pună iar stăpânire pe tine.  Acum trebuie să te bizui pe curaj. Mai înainte de a te azvârli într-o primejdie, trebuie să o prevezi și să te temi de ea; dar atunci când ești în mijlocul primejdiei nu-ți rămâne decât să o înfrunți. Poartă-te, așadar ca  un vrednic fiu a lui Ulise; dovedește un curaj mai mare decât toate relele care te amenință.



François Fénelon - Peripețiile lui Telemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...