20 februarie 2016

Sufletul e nou odată cu fiecare om – Hermann Hesse

Ivan Slavinsky Art 


Visul pe care ți l-am povestit are, poate, aceeași semnificație. N-am nedreptățit-o cu bună știința nici pe Henriette și nici pe Lisabeth. Dar prin faptul că odată le-am iubit pe amândouă și am vrut să le fac să fie ale mele, au devenit pentru mine o asemenea făptură de vis care seamănă cu amândouă și care totuși nu e nici una dintre ele. Făptura îmi aparține mie și numai mie, dar nu mai are nimic viu în ea. Tot astfel a trebuit să gândesc şi despre părinţii mei. Ei spun că eu sunt copilul lor şi că aş fi ca ei. Dar chiar dacă trebuie să îi iubesc sunt pentru ei un om străin pe care nu-l pot înţelege. Şi ceea ce este esenţial la mine şi poate fi tocmai esenţa sufletului meu, ei consideră că e neimportant şi atribuie acest ceva tinereţii sau toanelor mele. Şi cu toate acestea ţin la mine şi mi-ar face cu dragă inimă tot binele din lume. Un tată îi poate da copilului său nasul şi ochii şi chiar şi mintea drept moştenire, dar nu şi sufletul. Acesta e nou odată cu fiecare om.


Hermann Hesse, în Knulp

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...