27 septembrie 2014

Elan - Ion Barbu

Vitaly Sokol Art

Sunt numai o verigă din marea îndoire
Fragilă, unitatea mi-e pieritoare; dar
Un roi de existenţe din moartea mea răsar,
Şi-adevăratul nume ce-l port: e unduire.

Deci, arcuit sub timpuri, desfăşur lung ţesut
De la plăpânda iarbă la fruntea gânditoare,
Şi blondul şir de forme, urcând din soare-n soare,
În largurile vieţii revarsă un trecut.

Din călătoarea undă, din apele eterne,
Îmi însuşesc veşmântul acelor care mor,
Şi înnoit şi ager alerg - subtil fior -
Prin săli orgolioase ori umede caverne...

Şi astfel, în Pământuri croindu-mi vaste porţi
Spre ritmuri necuprinse de minte vreodată,
Aduc Înaltei Cumpeni povara mea bogată
De-atâtea existenţe şi tot atâtea morţi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...