5 iulie 2012

Iubind fiinţele nefericite - Emil Cioran




Iubirea  este cu atât mai profundă, cu cât se îndreaptă spre fiinţe mai nefericite. (…) Mă atrage nefericirea altora ca un exerciţiu al iubirii mele. Setea maladivă de nefericire, căutarea tristeţilor altora dezvoltă în mine o iubire egală cu tristeţile, bolile şi nefericirile altora. Şi când iubirea mea reduce din intensitatea acestor blesteme, este ca şi cum aş lupta împotriva tristeţilor, bolilor şi nefericirilor mele, o luptă care, micşorându-le la alţii, le creşte la mine, pentru că variindu-le în intensitate să le pot suporta mai bine. Toate tristeţile şi bolile altora le-am absorbit în mine în măsura în care le-am redus la alţii. Nu mă pot apăra de ele, decât sporindu-le. Sunt fiinţe care, în ordinea aceasta, rezistă infinit. Şi atunci este o crimă să nu practici iubirea, ca un mijloc de-a reduce nefericirea altora. Numai în iubirea pentru cei nefericiţi, pentru cei care nu pot fi fericiţi, sacrificiul încoronează iubirea. Nu există adâncime în iubire fără sacrificiu, fiindcă în genere, nu există adâncime fără o mare renunţare.

Emil Cioran - Cartea amăgirilor


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...