31 decembrie 2013

Gânduri pentru noul an - Friedrich Nietzsche



Încă mai trăiesc, încă mai gândesc; trebuie să mai trăiesc pentru că trebuie să mai gândesc. Sum, ergo cogito: cogito, ergo sum. Astăzi îşi permite oricine să-şi rostească dorinţa şi gândul cel mai drag; ei bine, atunci vreau să spun şi eu ce doresc astăzi de la mine însumi şi ce gând mi-a trecut primul prin inimă în anul acesta, ce gând să-mi fie temeiul, chezăşia şi dulceaţa întregii vieţi de-aici înainte! Vreau să învăţ tot mai mult a vedea drept frumuseţe ceea ce este necesar în lucruri – în felul acesta voi deveni unul dintre cei ce înfrumuseţează lucrurile. Amor fati, aceasta să fie de-acum încolo ceea ce iubesc! Nu vreau să duc un război împotriva urâţeniei. Nu vreau să acuz, nu vreau să acuz nici măcar acuzatorii. Singura mea negare să fie a-mi întoarce privirea! Pe scurt şi în general, vreau ca odată şi odată să nu mai fiu decât unul care spune da!

Friedrich Nietzsche, în Știința voioasă

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...