18 septembrie 2021

Trece şi asta - Mircea Ivănescu


„înseamnă ceva, dacă-mi aduc acuma aminte

de spaima de atunci, când nu mai puteam să respir,

citind cum cobora o scară-ntre ziduri mucede, şi în beznă,

şi se lovea de întuneric, ca de-un perete, şi nici eu

nu puteam să trec mai departe. (a fost,

poate, atunci, prima dată când am întâlnit ceea ce

s-ar putea numi singurătatea - adevărată? -

pentru că era un loc închis, şi-ntuneric.

şi orice dorinţă, sau amintire, spre-afară se făcea

acolo, atât de înceată). dar acum, am mai fost

într-un asemenea întuneric, şi ştiu

ce înseamnă conştiinţa că orice ai face, oricât

ţi-ai ţipa neputinţele, spaimele, cu mâinile pe pereţi,

nu se ajunge la altă fiinţă.

acuma ştiu. - şi nu-nseamnă nimic asta.-

şi dacă-mi amintesc de ceea ce a fost atunci adevărat,

nu înseamnă nici asta nimic. acuma,

vorbele, fricile de atunci sunt fără culoare,

ca nişte desene, dintr-o carte, care acum

nici nu-ţi mai place.

(şi îţi spui doar că vremea a trecut atât de încet -).” 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...